UX-Design
Användarnas förväntningar ökar, konkurrensen tätnar och det blir allt svårare att nå igenom bruset med både produkter och nya tjänster. Att minimera riskerna i din produkt eller tjänsteutveckling är därför ett absolut måste för de som vill ligga i framkant. Vi vill påstå att en UX eller tjänstedesigner är avgörande för att du ska ha det försprånget.
Några av våra UX och Tjänstedesigners

Maria Mårefors
UX-strateg & designerMaria är en ambitiös person som alltid strävar efter att leverera mer än vad som förväntas. Hennes breda grund som industridesigner samt service och UX designer ger resultat av bästa kvalitet för alla parter.

Kerstin Bard
UX-designerKerstin är en nyfiken UX-designer med erfarenhet i MD och healthcare. Hon är en ödmjuk optimist med helikopterperspektiv som ställer de svåra frågorna och hanterar komplexa situationer med bravur.

Johanna Larsson
UX-designerJohanna drivs av att utvecklas och utmanas, och hon gillar att tillsammans med andra jobba fram förbättringar. Hon har erfarenhet av UX, industriell design och produktledning.

Cindy Sjöblom
UX-designerCindy är en industri- och produktdesigner med erfarenhet av design för både fysiska och digitala produkter. Hon brinner för att designa produkter som förbättrar livskvaliteten för människor.

Elin Skoog
UX-designerElin är en engagerad UX-designer med erfarenhet av fordonsindustrin. Hon motiveras av att förstå samspelat mellan produkt och användare och ser sig själv som en representant för användarnas behov.

Oskar Zaar
UX-designerOskar är en finurlig problemlösare och kan hugga i med kod eller grafisk produktion om det behövs. Han arbetar främst med att se till att digitala applikationer är lättanvända.

Linn Jansson
UX-DESIGNERLinn har varit delaktig i flertalet projekt som UI/UX designer och mött olika roller i team och även användare genom testning. Hon har också skapat egna produkter och drivit projekt från grunden.

Jenny Tolf
UX-designer & UX-researcherJenny är en nyfiken UX-designer och researcher med erfarenhet av fordonsbranschen och utbildning. Hon är energisk och målinriktad och brinner för att sätta människan i fokus!

Lina Bodestad
UX-designer & UX-researcherLina är en engagerad UX-designer med en bakgrund som psykolog. Hon är grym research, etisk design och användarpsykologi och gillar grotta ner sig i mötet mellan människan och teknik.

Yasmin Mortazavi Bergström
UX-designerYasmin är en kreativ designer med många styrkor och omfattande kompetens inom User Experience Design. Hon har erfarenhet av strategisk planering och målvisualisering samt djup kunskap inom användarcentrerad design.

Lena Last
UX-DesignerLena är designer med fokus på användbarhet och användargränssnittsdesign. Med en bakgrund som Front-end utvecklare har hon Mycket god förståelse för gränssnittsutveckling och webb/apputveckling.

Maria Eriksson
UX-designerMaria är specialiserad på Medtech med kunskaper inom user research, wireframing och prototyping och har erfarenhet av projektledning och teknisk kommunikation.

Mia Lorén
UX-designer & UX-researcherMia är UX-designer och UX-researcher och har erfarenhet av fordonsbranschen. Hon gillar att nätverka och är bra på att få team att jobba tillsammans.
UX/tjänstedesigner - en framgångsfaktor
Produktivitetsvinsterna med en UX-designers syn på produkten under hela utvecklingscykeln är mycket stora och resulterar i nöjda slutanvändare, vilket bör vara målet för alla projekt. Men även besparing av tid då arbetsuppgifter i system går fortare att utföra eller inlärningstiden för användaren minskar eftersom produkten är utformad och testad för att vara maximalt intuitiv.
Som UX och tjänstedesigners sätter vi oss in i olika användarscenarion och designar utifrån flera olika synvinklar. När vi tar hänsyn till användarvänligheten tidigt i ett projekt bygger vi en produkt eller tjänst som verkligen gynnar slutanvändaren. Vi skapar förståelse för vilka våra användare är och tar deras olika erfarenheter, förkunskaper och teknisk kompetens i beaktning. I den förståelsen tillsammans med deras önskemål och problem växer ändamålsbaserade produkter och tjänster fram och ger en god upplevelse.
Våra UX & tjänstedesigners arbetar efter kända, beprövade metoder och tekniker blandat med lång erfarenhet av att använda och designa en mängd olika system. Genom att förstå vinsterna med en produkt eller tjänst tidigt, och med kontinuerligt användbarhetsperspektiv styra mot en god upplevelse, hjälper vi till med att maximera effekten av det utvecklingsarbete som görs, så att vi inte bygger fel produkter. Teknikerna och metoderna är anpassningsbara beroende på budget och mognadsgrad och går att applicera på alla typer av organisationer och utvecklingsprojekt, oavsett bransch eller storlek på företag.
Den samlade kompetensen ger insikt i vilka behov era kunder/användare har och vilka förutsättningar och möjligheter som finns. Vi har även kunskap om vad tjänsten eller produkten måste ge er verksamhet för att vara lönsam över tid.

Vi svarar på de vanligaste frågorna om UX-design
Vi har samlat de vanligaste frågorna vi får kring utmaningar inom UX som många stöter på till vardags, till exempel hur man arbetar in tankesätt kring UX i organisationen och hur får man till ett bättre samarbete med utvecklingsteam. Här kan du ta del av svaren.

Vi utgår från dina behov
Här hittar du kollegor med gemensamma värderingar, en stor portion nyfikenhet, kreativitet och engagemang. Hos oss utgår vi från dina behov och du får unika möjligheter att själv välja förmåner, utbildningar, trivselinitiativ och hur du vill utvecklas i din roll. Vi ger dig de verktyg du behöver och vi skapar tillsammans de bästa förutsättningarna för att du ska kunna växa som individ och medarbetare.
Mer om UX

4 utmaningar med att testa användbarhet
Det kan vara en bra idé att försöka vara så pragmatisk som möjligt när det gäller användbarhet. Det krävs ett öppet sinne där man kan gå in i en produkt och kunna välja när man vill använda sig av sina egna åsikter och när det är vettigt att vara slutanvändarnas röst.
Hämta infograf
När ska du börja om med din design?
Hur ska man veta att det är dags att skrota sin produkt och börja om? De flesta nybörjare likställer det med ett misslyckande, medan de bästa innovatörerna är de som har misslyckats flest gånger. Har du en ikonisk design i rockärmen, eller måste du tänka om?
Läs artikeln
Kommunicera framsteg i ditt UX-projekt
Har du någon gång suttit i ett designprojekt, mitt i en kreativ fas och så önskar någon intressent utifrån teamet att få se framsteg eller resultat på ditt arbete? Du kanske känner att det inte riktig finns något att visa, men det ger en professionell bild av dig att alltid försöka bemöta en sådan förfrågan.
Läs artikeln